می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, :: 14:22 :: نويسنده : مهدی پارسا

سال نو مبارک

جمعه 29 دی 1391برچسب:, :: 17:50 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

اسـتاد همایــون خـّرم نوازندهٔ نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز سرشناس موسیقی ایرانی ساعاتی پیش در گذشت.
وی در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازندهٔ ۱۴ ساله، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت. بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو، خصوصاً در برنامه گلها، به عنوان آهنگ‌ساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.[۳]

وی همچنین تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد.

استاد همایون خرم دارای درجه ۱ هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور نیز بود.

 

 



 

مشهورترین آثار همایون خرم عبارت‌اند از:
تو ای پری کجایی (سرگشته) با صدای حسین قوامی
امشب در سر شوری دارم (غوغای ستارگان) (اوج آسمان)
ساغرم شکست ای ساقی (طاقتم ده)
رسوای زمانه منم
آیا همه شما بی‌گناهید (از من بگذرید)
اشک من هویدا شد
پیک سحری
یارم گره بر مو زده
بعد از تو هم در بستر غم می‌توان خفت
ساقی ببین
دل پریشانم زغم گرفته
آوای خسته دلان

و در سال های اخیر: آهنگسازی آلبوم «تنها ماندم» با صدای «محمد اصفهانی» باقطعات اوج آسمان، روزی تو خواهی آمد، فریاد، تنها ماندم، مهر و ماه، پریشان و تو ای پری کجایی (۱۳۷۹)

ترانه «بوی باران» با صدای محمد اصفهانی

آهنگسازی آلبوم «رسوای زمانه» (۱۳۸۸) با صدای «علی رضا قربانی»

وی همچنین با هنرمندانی چون استادان جواد معروفی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف، مجید نجاحی، منصور صارمی، جهانگیر ملک و امیر ناصر افتتاح همنوازی کرده‌است.
روحش شاد و یادش گرامی

دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 1:52 :: نويسنده : مهدی پارسا

کنسرت گروه موسیقی فارابی به سرپرستی استاد کیوان ساکت و به خوانندگی جواد مظفری در تاریخ 5 و 6 و 7 مهرماه 91 در همدان برگزار میگردد.

پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 12:40 :: نويسنده : مهدی پارسا
جــنــگ تـــمـــام شـــده است و تـــــــــو هــنـــوز به خــونــریـزی بــــا ســــلاح ســـــرد ادامـــه می دهــی چــشــم هــایــت راغلاف کن
 
پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 12:39 :: نويسنده : مهدی پارسا
هنر تجلی شیدائیست،و شیدائی هرآنچه هست روح عشق است.
خدا شيدائي را به هر کسي نمي بخشد ، شيدائي پاداش از خودگذشتگي است.
سیدمرتضی آوینی

 

دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 1:20 :: نويسنده : مهدی پارسا

عکس کمتر دیده شده از استاد شهریار

حیدربابا یالان دنیا ...

دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, :: 17:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

علی کسمایی پدر دوبله ایران عصر امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی کسمایی پدر دوبله ایران عصر امروز در سن 97 سالگی به علت کهولت سن و بیماری در منزلش درگذشت.
 
علی کسمایی پیشکسوت عرصه دوبلاژ متولد ۱۲۹۴ تهران، فارغ التحصیل حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است.
وی فعالیت هنری را با مطبوعات آغاز و با نویسندگی ادامه داد. او سینمای حرفه‌ای را با نگارش فیلمنامه فیلم «شرمسار» به کارگردانی اسماعیل کوشان تجربه کرد.
 
از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به ترجمه داستان‌ها و مقالات مختلف از قبیل اطلاعات، مهر ایران، عالم هنر، شهرری و راهنمای کارگران دوبلاژ اشاره کرد.
 
او از سال ۱۳۲۹ فعالیتش را در زمینه‌ دوبله آغاز کرد و برای نخستین ‌بار در سال ۱۳۳۳ به‌عنوان سرپرست گویندگان فیلم «شاهزاده‌ روباهان» را دوبله کرد.
 
«علی کسمایی» سرپرستی دوبلاژ فیلم‌هایی نظیر «کمیته مجازات»، «سال‌های جوانی»، «هور در آتش»، «حکایت آن مرد خوشبخت»، «آخرین پرواز»، «باغ سید»، «اتاق یک» و … را بر عهده داشته است.
 

گفتنی است، زمان مراسم تشییع پیکر این هنرمند شهیر متعاقبا اعلام خواهد شد.

قطعه باران اجرا شده توسط گروه موسیقی فارابی با صدای جواد مظفری که من خودم عاشق این موزیکم

www.aparat.com/v/d42820cef5a6451ce152e0267cf886e2226796

یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 17:9 :: نويسنده : مهدی پارسا

فیلمی که باید دید ...

 

wdl.persiangig.com/pages/download/

امیدوارم که این آلبوم بسیار زیبا رو گوش بدید و لذت ببرید من که خدائیش خیلی لذت بردم تقدیم به همه مادران شهدا که قهرمانان این آب و خاک هستند ، از اینجا دانلود کنید و لذت ببرید ، یاحق

www.dl.bia2music162.com/1390/9%20Azar/4793/Alireza%20Asar%20-%20Bazi%20Avaz%20Shode.zip

یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:27 :: نويسنده : مهدی پارسا

ایرج قادری بازیگر و کارگردان کشورمون پس از یک دوره بیماری سخت امشب در تاریخ 91/2/16 دارفانی را وداع گفت روحش شاد و یادش گرامی

حمید عسکری خواننده پاپ کشورمان برای اجرای کنسرت نوروزی 29 اسفند در کوالالامپور مالزی بروی استیج میرود

شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 1:26 :: نويسنده : مهدی پارسا

از اینجا دانلود کنید

www.persiangig.com/pages/download/

 

چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 18:37 :: نويسنده : مهدی پارسا

فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» در حالی در جشنواره فیلم فجر حضور می‌یابد که اکبر عبدی در آن نقش یک مادر سالخورده را ایفا می‌کند.

چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 18:34 :: نويسنده : مهدی پارسا

پوستر سي امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر رونمايي شد.

به گزارش ايسنا پوستر اين دوره جشنواره توسط ابراهيم حقيقي طراحي شده است.
 
حقيقي طراح سيمرغ و پوستر چند دوره جشنواره فيلم فجر بوده است.
 
اين پوستر دقايقي پيش طي مراسمي در سالن اسوه با حضور محمد خزاعي دبير جشنواره سي ام و ابراهيم حقيقي رونمايي شد.
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 18:24 :: نويسنده : مهدی پارسا


گلشیفته فراهانی در مصاحبه با یک مجله مشهور فرانسوی، نفرت خود را از حجاب بیان کرده و امروز دست گلی دیگر به آب داد تا بگوید سرنوشت آزادی (لیبرالیسم) و سکولاریسم (جدایی دین از سیاست) چیزی جز نابودی ارزش ها نیست.


سایت اینترنتی مادام فیگارو madame.lefigaro عکس وی را کار کرده و در کامنت زیر آن آورده: حجاب در فرش قرمز هالیوود جایی ندارد و ... عکس توسط "ژان بابتیست موندینو" برای آکادمی "سزار و چومت" گرفته شده است.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:18 :: نويسنده : مهدی پارسا

بنابر اخبار واصله شبکه های لس آنجلسی که به پخش برنامه های مبتذل مشغول می باشند بشدت در حال رو نمودن دست های پشت پرده موجود در ساختار شبکه های رقبا و مدیران آنها بر آمده اند.

مدیر شبکه آی پی ان در برنامه ویژه ای با ارائه اسنادی مدعی کلاهبردای مدیر یک شبکه دیگر فارسی زبان از ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا شد.بر اساس این گزارش،وی با نشان دادن اسنادی مدعی گردید که مدیر شبکه‌آی تی ان با همدستی یک شرکت ایتالیایی به نام سینولون به کلاهبرداری از ایرانیان پرداخته است.

این گزارش می افزاید،اوبا همدستی با این شرکت ایتالیایی میلیون ها دلار از ایرانیانی که مایل به سرمایه گذاری و اقامت در خارج بوده اند کلاهبرداری نموده است.

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:16 :: نويسنده : مهدی پارسا

در هیاهوی شبکه هایی مانند فارسی وان، من و تو، جِم و ... چند ماهی است که شبکه ای آرام و بی صدا کار خود را آغاز کرده است که برآوردهای میدانی از موفقیت چشم گیر آن نسبت به مدت کوتاهی که از راه اندازی و پخش برنامه آن می گذرد، حکایت می کنند.

این شبکه که مشخص نیست توسط بخش خصوصی هدایت می شود و یا از سرمایه گذاری عمومی هم کمک گرفته است، با ایجاد تمایز آشکار با شبکه های مشابه، در مدتی کوتاه توانسته است، اعتماد بخش قابل توجهی از خانواده های مخاطب ماهواره را جلب کند و سهم بازار قابل توجهی از شبکه های ماهواره های رقیب کسر کند.

موفقیت شبکه 20 را می توان در تاکید بر سبک زندگی اسلامی و میهنی این شبکه جستجو کرد، جایی که با پخش موسیقی ها و فیلم های خانوادگی ایرانی و متناسب با "سبک زندگی خانواده ایرانی" به رقابت با شبکه های دیگر رفته است.

در هر حال، الگوی شبکه 20 و دلایل موفقیت آن می تواند قابل توجه نهادهای سیاستگذار در این زمینه قرار گیرد، چرا که نبرد اصلی جنگ نرم، جدا از مسایل سیاسی، هم اینک در جبهه فرهنگ خانواده برقرار است.

این شبکه چه متعلق به ایران باشد و چه پروژه ای باشد که با پوششی خانوادگی و سالم برای چرخش های آتی در فرصت های مورد نظر ایجاد شده باشد، ارزش فکر کردن و الگو برداری دارد: شبکه هایی که جلوه ای غیر دولتی داشته باشند، خانوادگی باشند، محتوای پاک پخش کنند و مهمتر از همه موفق باشند.

جمعه 12 فروردين 1390برچسب:, :: 11:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

عجایب هفت‌گانه، به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران باستان اطلاق می‌شود. این هفت اثر ظاهراً اولین بار توسط یک فنیقیایی یونانی‌الاصل به نام آنتیپاتروس در قرن دوم پیش از میلاد در یک کتاب ثبت شده‌است. مشخص نیست که این فرد خودش این آثار را دیده‌است یا نه. به هر حال آنچه مسلم است این است که وی در زمانی می‌زیسته که تمام این شاهکارهای هنری سالم و موجود بوده‌اند و او نمی‌خواست ویرانه‌ها را به همعصران خود معرفی کند.

برای مشاهده کامل متن بروی ادامه مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب ...
شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 17:34 :: نويسنده : مهدی پارسا

- آیا میدانید : 29 اکتبر روز جهانی کوروش کبیر است و این روز فقط در تقویم ایران نیست؟
ـ آیا میدانید : چند سال دیگر ، با نابودی کامل تخت جمشید باید سپاسگذار کشورهایی چون فرانسه باشیم که چندی از تخت جمشید را در موزه های خود حفظ کردند .
ـ آیا میدانید : اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت ۴۰سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد.
ـ آیا میدانید : کمبوجیه فرزند کورش بدلیل کشته شدن ۱۲ ایرانی در مصر و اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر پرداخته بود ، با ۲۵۰ هزار سرباز ایرانی در روز ۴۲ از آغاز بهار ۵۲۵ قبل از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد. او به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود.
- آیا میدانید : داریوش کبیر با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار ۵۲۰ قبل از میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر نهاد و برای همین مناسبت ۲ نوع سکه طرح دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره) را در اختیار مردم قرار داد که بعدها رایج ترین پولهای جهان شد
ـ آیا میدانید : داریوش کبیر طرح تعلیمات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت . *
ـ آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان ۵۱۸ - ۵۱۹ قبل از میلاد نقشه ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغذ آورد
ـ آیا میدانید : داریوش بعد از تصرف بابل ۲۵ هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوق بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد **
ـ آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت
ـ آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس ۳ سال طول کشید و کل ساخت کاخ ۸۰ سال به طول انجامید *
ـ آیا میدانید : داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده ۲۵ هزار کارگر به صورت ۱۰ ساعت در تابستان و ۸ ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر ۵ روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه ۲۵۰ گرم گوشت همراه با روغن - کره - عسل و پنیر میداده است و هر ۱۰ روز یکبار استراحت داشتند
ـ آیا میدانید : داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است
ـ آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه ۳۰ روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد و او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی "دنی تون" بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال دارای ۵ عید مذهبی و ۳۱ روز تعطیلی رسمی که یکی از آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است
ـ آیا میدانید : داریوش پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گزاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین پارس دفاع کنند
ـ آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب - سازمان املاک -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد
ـ آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد
ـ آیا میدانید : داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد *
ـ آیا میدانید : فیثاغورث که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به ایران پناه آورده بود توسط داریوش کبیر دارای یک زندگی خوب همراه با مستمری دائم شد

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 14:4 :: نويسنده : مهدی پارسا

شوش کهن ترین شهرجهان است که حدود 5 هزار سال پیش از میلاد به عنوان کانون مذهبی ساکنان دشت اطراف آن بنیان نهاده شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این شهر هم اکنون از نخستین شهرهای متمدن دنیا به شمار می رود و با جاذبه های فراوان پذیرای گردشگران نوروزی است.

شوش در میان دشت وسیعی قرار دارد که ادامه دشت بین النهرین و بر فراز 4 تپه مرتفع در جنوب غربی ایران بنا شده است.

این دشت حدود 4 کیلومتر وسعت دارد.

شوش پایتخت ایلام و از موقعیت ممتازی برخوردار بود.

ایلام در واقع تلفظ آشوری سرزمین هل تم تی به زبان ایلامی است و هل تم تی به معنای سرزمین خدایان است.

از دیدنیهای این شهرمی توان به موزه شوش، بارگاه دانیال نبی( ع) ،کاخ شائور ، تپه های باستانی و قلعه شوش اشاره کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت : این شهر از دیر باز بستر تولد و گسترش تمدنهای بزرگی بوده است، تمدنهایی که اکنون چهره ای ماندگار در تاریخ از آنان به جا مانده است.

دوره هایی که در آن ایلامیها ،آشوریها ، هخامنشیان ، سلوکیان ، پارتیان ، بابلی ها و ساسانیان می زیسته اند.

پورفرخی گفت: این شهربه دلیل وجود بیشترین آثار باستانی استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

او با بیان اینکه کاخ «آپادانا» یکی از باشکوه‌ترین کاخهای آن از شهرت بسیار برخوردار است افزود: این کاخ به دستور داریوش بزرگ پادشاه هخامنشی روی آثار و بقایای عیلامی بنا نهاده شد.

دیوارهای کاخ از خشت و ستونهای آن از جنس سنگ است.

کاخ داریوش دارای قسمتهای مختلفی از جمله تالار بار عام، دروازه و کاخ پذیرایی و سه حیاط مرکزی است.

قلعه فرانسوی ها ، تپه های باستانی آپادانا ، موزه شوش ، هفت تپه ، موزه هفت تپه ، زیگورات چغازنبیل و مقبره دانیال نبی (ع) از دیگر مکانهای دیدنی این شهر تاریخی است.

بهترین موقع برای بازدید از این شهر زمستان و بهار است.

در اسفند و فروردین هوای منطقه بسیار مطبوع و دلپذیر می شود.

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 13:57 :: نويسنده : مهدی پارسا

بهرام رادان از ستاره های مطرح سینمای ایران است. ستاره‌ای که رکورد جالبی در زمینه کسب سیمرغ جشنواره فجر کسب کرده. او جوان‌ترین بازیگر سینمای ایران است که قبل از 30 سالگی بیشترین سیمرغ بازیگری دریافت کرد.

بهرام رادان سابقه همکاری با مطرح ترین کا گردان‌های سینمای ایران از مهرجویی وکیمیایی، افخمی، بنی‌اعتماد و درخشنده، بزرگ‌نیا، ابوالحسن داوودی داشته و....امسال با فیلم یکی از ما دونفر ساخته تهمینه میلانی مهمان نوروزی سینماهاست. فیلمی که از فروش خوبی برخوردار شده و فروش آن نسبت به سینماهایی که در اختیار دارد حتی از فیلم اخراجی‌ها 3 بهتر است.

حالا شهرام شکیبا طنزنویس معروف در ویژه‌نامه نوروزی مجله زندگی ایده‌آل مطلب جالبی با عنوان "پیش‌گویی برای سال 90 بهرام رادان" نوشته که خواندنی است.

به گزارش پارس‌توریسم، متن کامل یادداشت شهرام شکیبا به شرح زیر است:

یک چیزهایی باهم جمع نمی‌شوند مثل آب و روغن. اگر آب و روغن را روی هم بریزی. هر قدر هم که همش بزنی باز هم از هم جدا می‌شوند. یک چیزهایی هم اساساً با هم مشکل دارند و برهم اثر می‌گذارند و یکی‌شان همیشه مغلوب می‌شود مثل آب و آتش. خوشگلی و بازیگری هم در آقایان هم حکم آب و آتش را دارد. می‌گویی نه؟ از رضا کیانیان بپرس! تنها کسی که این حکم را نقض کرده، بهرام رادان است.

پیش‌بینی‌های من از اوضاع واحوال رادان در سال 90به شرح زیر است:

1 -80فقره بلوتوث دست به دست می‌شود که در آنها یک نفر با موی بلند هست. همه هم می‌گویند تصویری از بهرام رادان است که هفته پیش در یک مهمانی برداشته‌اند. هیچ‌کس هم دقت نمی‌کند که رادان 3 سال است موهایش را کوتاه کرده.

2- در سال 90 بهرام رادان باعث شکل گرفتن صدها زندگی می‌شود چون هر پسری با او عکس بیاندازد آن را به دختر همسایه‌شان نشان می‌دهد و می‌گوید با بهرام رادان دوست است و سر حرف را باز می‌کند و ازدواج صورت می‌گیرد.

3- در سال 90 بهرام رادان باعث به‌هم خوردن صدها زندگی می‌شود چون همان خانم‌هایی که در مورد بالا ازدواج کرده‌اند بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوند که همسرشان هیچ رفاقتی با رادان ندارد و دروغ‌گویی بیش نیست.

4- در سال 90 رادان با 10 میلیون سوال از جانب 10 میلیون نفر در جاهای گوناگون مواجه می‌شود که همگی‌شان درباره گلشیفته فراهانی است و 10 میلیون بار جواب می‌دهد " والا چه می‌دونم!"

5-در سال 90 هم مادر بزرگ‌ها با دیدن او خوشحال می‌شوند و می‌گویند: ننه تو همون علی سنتوری هستی؟ آخی! خدا را شکر که ترک کردی. خدارا شکر چه قدر خوب شدی.

6-در سال 90 بازهم جماعت عملی با دیدن او به فکر فرو می‌روند و به این می‌اندیشند که او را یک جایی دیده‌اند. اما به یاد نمی‌آورند.

توصیه: اگر در سال 90 کسی را دیدید که قبلا عملی بوده به او احترام بگذارید. شاید شب عید ترک کرده باشد. با عکس‌های‌تان با هنرپیشه‌ها هم الکی پز ندهید.

“عادلانه نقد کنید.نه مغرضانه”.این جمله را محسن چاوشی در حالی می گوید که مقابلت نشسته و دوربین را زوم کردی روی چهره اش و شانس این را داری تا گفته هایش را با حس و حالش بسنجی.انتشار آلبوم “حریص” و همکاری با چند چهره جدید آنقدر سوژه داغی است که نمی توان از بحث درباره اش به راحتی گذشت.”حریص” بهانه ات می شود تا از شایعات بپرسی و منتظر پاسخی برای ابهامات باشی.اما انگار پسر هنرمند ما قصد ندارد به شایعات و ابهامات و حتی تیتر های غیرمحترمانه ای که به نام او وصل خورده پاسخ دهد...

 

برای مشاهده متن کامل مصاحبه بروی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:55 :: نويسنده : مهدی پارسا

فرزاد حسنی یکی از پرحاشیه ترین مجریان صداوسیماست که اغلب این حاشیه ها به خاطر صحبت هایش در برنامه های مختلف ایجاد شده است و سر همین صحبت ها کار بجایی رسید که این مجری در سال 86 ممنوع التصویر شد.

حسنی که هم اکنون بیشتر در رادیو فعالیت می کند، معتقد است که مدیران صداوسیما بویژه ضرغامی به خاطر از دست ندادن صندلی ریاست حاضر به دفاع کردن از مجریان نیستند و رییس صدا و سیما و معاونانش باید ترس را از خود دور کنند.
حسنی درد دل های خود را درباره بی مهرهای مدیران صدا و سیما و رئیس آن، در همایش تقدیر از مجریان برتر، بر زبان آورد.
 
این مجری فعلی رادیو خطاب به دارابی معاون سیمای سازمان صداوسیما که در همایش حضور داشت گفت: امیدوارم مدیران نیز در جهت هدایت کردن و پاسخگو بودن راهکاری بیاندیشند و همه چیز فقط در یک مجری خلاصه نشود.
 
حسنی ادامه داد: دفاع از همه مجریان و تمامی کسانی که در صداوسیما مشغول فعالیت هستند وظیفه شما و آقای ضرغامی است؛ کاری که حضرتعالی و معاونان سابق و خود آقای ضرغامی هیچ وقت انجام ندادند و از مجریان دفاع نکردند.
 
این مجری فعلی رادیو تصریح کرد: همواره به عنوان یکی از مسئولان رسانه ملی، تماشاگر جهت گیری های آدم هایی بودید که از دور در مورد شما صحبت می کنند. یک جمله در یک سایت یا یک مقاله در یک روزنامه امکان دارد شما را از مدیریت خلع کند و ترس از این اتفاق را نه تنها در چهره شما (دارابی) بلکه در چهره شجاع ترین فرد حاضر در این جمع، اصغر پورمحمدی (مدیر شبکه سه سیما) نیز می بینم.
 
وی که با تشویق مجریان حاضر در همایش سخنان خود را ادامه می داد، با بیان اینکه «این ترس را از خود دور کنید» افزود: یادتان باشد که بزرگترین رسانه این جامعه هستید.
 
حسنی در ادامه خاطره ای بیان کرد و گفت: خاطرم هست روزی از دفتر آقای ضرغامی برگه ای برای من آمد. در یک سایتی، نسبت به یکی از برنامه های فوق العاده خوب که مجری گری در آن را جز افتخارات خود می دانم، نقدی شده بود. صفحات نخست سایت فحش به صداوسیما و بکار بردن بدترین تعابیر نسبت به نظام بود و صفحه سوم سایت نیز به من فحش داده بودند.
 
این مجری فعلی رادیو ادامه داد: فحشی که به من داده و نقدی که به من کرده بودند را پرینت گرفته و به دفتر آقای ضرغامی داده بودند و سپس ضرغامی رونوشت کرده بود تا آقای پورمحمدی پیگیری کند و نکته جالب همین پیگیری کردن دوستان بود که نمی دانستند چه کسی از چه کسی انتقاد می کند. متاسفانه ما بجای اینکه تاثیرگذار باشیم، تاثیرپذیر می شویم و شده ایم.
 
حسنی در ادامه خطاب به دارابی افزود: یک فکری به حال این وضعیت بکنید. امروز آمده ایم اینجا از خودمان بگوییم و مخالف هستم که برخی دوستان شعر می خوانند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه اینکه امروز پوشش مجری چگونه باشد، تمام درد مدیران سیما شده است و هیچ کس به محتوای حرف ها و غش و ریسه های بیهوده ای که این روزها در رسانه ملی رد و بدل می شود، اهمیت نمی دهد و زنگ نمی زند بگوید که این حرف هایی که مجری می زند چیست، اما به محض اینکه لباس مجری بویژه مجریان خانم کمی کج باشد سریع زنگ می زنند.
 
این مجری فعلی رادیو با بیان اینکه مدیران سیما برنامه ها را فقط به شکل صوری و به عنوان بیلان کاری تلقی می کنند تاکید کرد: اینکه آقای پورمحمدی نمی تواند چند تا از برنامه های شبکه خودش را نام ببرد به خاطر این است که اصلا برایش مهم نیست و فقط مواظب این هستند که لباس مجری مناسب باشد.
 
حسنی اظهار امیدواری کرد که این وضعیت روزی رفع شود و مدیران سیما برای حرفی که مجریان می زنند آنها را تقدیر کنند.
 
وی که تبعات پس از سخنرانی خود را به جان خریده بود، در پایان گفت: آنچه می خواستم را گفتم و بعد از آن نیز زیاد مهم نیست.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : مهدی پارسا

عمو نوروز حالا دیگر فقط شخصیتی نیست که کودکان در کتابها با او آشنا شوند؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عروسکی را از این دیرآشنای ایرانیان ساخته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که بعدازظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کانون از عروسک عمونوروز رونمایی شد.

این مراسم با عنوان نوروز 90 با عمونوروز برگزار شد و حالا کسانی که سالهاست فقط از طریق کتابها و قصه ها با عمونوروز آشنا هستند می توانند به شکل ملموس تری این عروسک دوست داشتنی را با خود همراه کنند.

حمیدرضا شاه آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری تولید این عروسک را محصول کار جمعی خواند و گفت: این اقدام شروع جریان تولید عروسک های بومی و سنتی در ایران است.

در این مراسم همچنین مجید قادری طراح عروسک عمونوروز، عروسک را کالایی فرهنگی خواند و گفت: سلامت روانی و فرهنگی را با رسیدن به توان تولید عروسک های بومی برای کودکان و نوجوانان خود به ارمغان می آوریم.

سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری هم در این مراسم خبر داد مدیران این کانون در سراسر کشور موظف شده اند در سال 1390 دستکم دو عروسک مربوط به استان محل فعالیت خود را معرفی کنند تا پس از بررسی ها این عروسک های بومی نیز به جامعه عرضه شود.

رضایی تولید عروسک عمونوروز را حرکتی در جهت ارج نهادن به آداب و رسوم و سنت های ایرانی خواند و گفت: ما عمونوروز را از کتاب آغاز و سپس عروسک آن را عرضه کردیم.

وی همچنین از برنامه کانون برای بین المللی کردن عروسک عمونوروز خبر داد.

در این مراسم حاجی بابایی هم به سخنرانی پرداخت و خواستار ایجاد نظام تعیین شاخص برای ارزیابی عملکرد محصولات فرهنگی شد.
 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:41 :: نويسنده : مهدی پارسا

به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند



فروردین؛ فروردهای پاکان
فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

 

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:32 :: نويسنده : مهدی پارسا

اخيراً مستندي با عنوان «ظهور بسيار نزديك است» در شمارگان بسيار گسترده‌اي در محافل عمومي منتشر شده ‌است كه دفتر آيت‌الله العظمي بهجت با توجه به نقل قول‌هاي منتسب به اين مرجع تقليد درباره ظهور، مطلبي را منتشر كرده است.



به گزارش ايسنا، متن كامل اين پرسش و پاسخ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله العظمي بهجت(ره) به شرح ذيل است.

سؤال: از برخي از بزرگان نقل مي‌شود كه آيت‌الله العظمي بهجت(ره) فرموده‌اند: ما تاكنون به جوان‌ها مژده مي‌داديم كه ظهور امام‌زمان(عج) را درك خواهند كرد، اما اكنون به پيرها هم بشارت مي‌دهيم كه دوران ظهور را خواهند ديد؛ آيا اين مطلب به آيت‌الله العظمي بهجت(ره) قابل استناد است يا خير؟

پاسخ: 1- اتفاقاً در اين باره از آيت‌الله العظمي بهجت(ره) سؤال شد، ايشان فرمودند: آقايي دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت: به خدمت حضرت عليه‌السلام رسيدم و از ظهور پرسيدم كه آيا من ظهور را درك مي‌كنم. آنگاه مطالب ياد شده را آيت‌الله العظمي بهجت از اين شخص نقل كردند. بنابراين خود آيت‌الله العظمي بهجت(ره) مستقيماً مطلب را نفرمودند، بلكه از شخص ديگري نقل كردند.

2- همچنين وي فرمودند:‌ اگر گفتن اين مطالب لازم بود من براي شاگردانم مي‌گفتم.

3- امكان دارد همانگونه كه آقا مكرر بيان مي‌فرمودند، اين مطلب اشاره به ظهور شخصي داشته باشد و نه ظهور عمومي.

4- امكان دارد، اينگونه اظهارات از باب «إنّهم يرونه بعيدا و نراه قريبا» باشد.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:24 :: نويسنده : مهدی پارسا

آقای مهدی پاکدل و خانم بهنوش طباطبایی در تاریخ ۱۳ اسفند ماه امسال با هم ازدواج کردند و آقای مهدی پاکدل برای اولین این خبر رو در برنامه ی زنده رود (شبکه اصفهان) اعلام کردند ...

 بیوگرافی مهدی پاکدل: در سال 1359 در اصفهان،شش فرزند و من فرزند آخر هستم. در یک فاصله بیست ساله به دنیا آمدیم. برادر بزرگم حسین، سپس سه خواهر، بعد مسعود به دنیا آمد که عکاس سینماست و ته‌تغاری خانواده هم من می‌باشم.
بیوگرافی بهنوش طباطبایی : متولد 1360
مدرک تحصیلی: لیسانس کامپیوتر
گذراندن یک دوره در کلاس های بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

يادش بخير من كه اين عكسها رو ميبينم ياد 20سال پيش ميافتم كه برنامه كودك نگاه ميكرديم و خانم خامنه اي براي بچه هاي ديروز برنامه اجرا ميكرد واقعاً ياد اون زمانها بخير درسته زمان جنگ بود و خيلي سختي كشيديم اما الآن برامون شيرينه اگه براي شماهم زيباست برام نظراتتونو بنويسيد ممنون ميشم اگه خطره اي يادتون ميندازه برام بنويسيد شايد بهترين خاطره بشه يه مطلب  براي ديدن بقيه دوستان مرسي

 

سعيد و آقاي حكايتي يادش بخير

اينها هم خواهر هاي برومند(زيزيگولو وخونه مادر بزرگه و...)خودمونيما ديگه پير شديما

واي بازم مدرسم دير شد

 

 

 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

فرزاد حسنی، خبرهایی را در مورد برنامه ویژه سال تحویلش اعلام کرد.

وی هنگام اجرای یکی از برنامه‌های رادیویی‌اش، از مردم خواست میهمانان ویژه سال تحویل در شبکه سوم را به او پیشنهاد کنند.بر همین اساس، وی اعلام کرد: اصغر فرهادی و شهاب حسینی (کارگردان و بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین) موقع سال تحویل به برنامه او خواهند آمد. همچنین دو خواننده یعنی احسان خواجه‌امیری و رضا صادقی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.
این اتفاق با توجه به اکران نوروزی «جدایی نادر از سیمین» قطعا بازتاب فراوانی خواهد داشت.همچنین آزاده نامداری نیز در گفت و گوی جداگانه با سینمافا از اجرای برنامه ویژه سال تحویل در شبکه دوم سیما همراه با احسان کرمی خبر داد.لازم به ذکر است، احسان علیخانی اجرای شبکه جام جم و محمود شهریاری نیز اجرای برنامه سال تحویل شبکه تهران را بر عهده خواهند داشت.
 


معاون اجتماعی فرهنگی وزیر کشور با اعلام اینکه احیای آیین ها و فرهنگ کهن ایرانی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته گفت: وزارت کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج نوروز ایرانی در منطقه توسط سفرای ایران تدارک دیده است.



علیرضا افشار در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر تقویت آداب و رسوم و نمادهای بومی ایران - اسلامی در کشور گفت: با تقویت آداب و روسم ایرانی - اسلامی علاوه بر تقویت وحدت ملی از ترویج آیین‌ها و نمادها غربی جلوگیری شده و میان کشورهای منطقه و همسایه همبستگی ایجاد می‌شود.

وی افزود: تبادل فرهنگ و آیین و رسوم اسلامی و ایرانی بین کشورهای همسایه نوعی مقابله با سیاست تفرقه افکنانه آمریکا و استکبار جهانی در خاورمیانه و کشورهای مسلمان است.

وی با اشاره به احیای فرهنگ نوروز و ثبت آن در سازمان ملل متحد، گفت: در مورد نوروز احادیث و روایات بسیاری است که می‌توان به آغاز جهان خلفت در نوروز و همچنین ظهور حضرت ولیعصر(عج) در این ایام اشاره کرد. لذا وزارت کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج نوروز ایرانی در منطقه توسط سفرای ایران در کشورهای همسایه تدارک دیده است.

افشار با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن آداب و رسوم ممتاز ایرانی موجب نشاط اجتماعی می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از آیین ها و فرهنگ‌های کهن ایرانی به دست فراموشی سپرده شده است، لذا احیای دوباره این فرهنگ‌ها هم اکنون در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

 بکه های مختلف سیما امسال با مجموعه ای از فیلم های ایرانی و خارجی از 24 اسفندماه به استقبال نوروز 90 می روند.



به گزارش رجانيوز، تلویزیون امسال مانند سال های گذشته مجموعه ای از فیلم های ایرانی و خارجی در ژانرهای مختلف را برای ایام نوروز تدارک دیده است که احتمال دارد برخی از فیلم ها به روال همیشگی تلویزیون جابه جا و یا اصلا از جدول پخش حذف شوند. اسامی و ساعت پخش فیلم های هر شبکه در ادامه به تفکیک می آید:

**شبکه یک:
شبکه یک سیما فیلم های نوروزی خود را امسال از 23 اسفندماه آغاز می کند و این فیلم ها هر روز ساعت 16:10 روی آنتن این شبکه می روند.
بنابراین گزارش، شبکه سیما که با شعار شبکه یک شبکه هر ایرانی فعالیت می کند، پیش از این فقط مجموعه ای از فیلم های تلویزیونی ایرانی را که بسیاری از آنها فاقد کیفیت اولیه بودند پخش می کرد، اما با آمدن «مهدی فرجی» از مدیریت شبکه دو سیما به مدیریت شبکه یک، این قانون از بین رفت و امسال شبکه یک سیما گلچینی از فیلم های ایرانی و خارجی را با هم به روی آنتن می برد تا بتواند ذائقه مخاطبان خود را تامین کند.
اسامی فیلم های نوروزی شبکه یک سیما که احتمال دارد با تغییر در جدول پخش آن رو برو باشیم، به شرح زیر است:

*غیرقابل ردیابی (24 اسفندماه)، زیرخاکی (24 اسفندماه)، پلیس بروکلین (25 اسفندماه)، گروگان (25 اسفندماه)، خوب، بد، عجیب (26 اسفندماه)، همان نور معرفت (26 اسفندماه)، چهره به چهره (27 اسفندماه)، شاتر آیلند (28 اسفندماه)، کاراگاه دی (29 اسفندماه)، سـرخ (1 فرودین)، خداحافظ تهران (2 فروردین)، محموله (3 فروردین)، جنگجویان طوفان (4 فروردین)، تـلقـیـن (INSEPTION) (5 فروردین)، شکار روباه (6 فروردین)، بـدون رد پا (7 فروردین)، القاء (8فروردین)، بـازی با مـرگ (9 فروردین)، به دنبال اریک (10 فروردین)، سه روز بعد (11 فروردین)، منـطـقـه سبـز (12 فروردین)، الم شنگه (13 فروردین).

**شبکه دو:

فیلم های امسال شبکه دو سیما مخلوطی از فیلم های مربوط به کودکان و نوجوانان و بزرگسالان است و تفکیک مشخصی در ارائه فیلم ها صورت نگرفته است.
فیلم های شبکه دو سیما در ایام نوروز هر روز ساعت 17 روی آنتن می روند که اسامی و روز پخش آنها به شرح زیر است:

*یک اتفاق ظاهراً ساده (24 اسفندماه)،رابین هود (24 اسفندماه)، میمون های فضایی 2(24 اسفندماه)، داستان اسباب بازی 3 (24 اسفندماه)، اژدها تونو چطور آموزش بدین (24 اسفندماه)، میراث پر درد سر (25 اسفندماه)،خرگوش مخملی (26 اسفندماه)، دم زری (27 اسفندماه)، شهر در دست بچه ها (28 اسفندماه)، ایکیچان توبوکو (29 اسفندماه)، حدس بزن چه کسی برای عید می آید (1 فرودین)، قلمرو حیوانات (2 فرودین)، ویکـی (3 فرودین)، همنشین (4 فرودین)، مرد نفرت انگیز (5 فرودین)، سرخ پوست (6 فرودین)، سیب سنجد سمنو (7 فرودین)، دلاوران کوچک (8 فرودین)، آلبرت و دوست نامرئی (9 فرودین)، هاچ (10 فرودین)، فوتبالیست های بازیگوش (11 فرودین)، جا مانده (12فرودین)، ماجراهای سامی (13 فرودین)،

**شبکه سه:

شبکه سه سیما که به عنوان شبکه جوانان شناخته می شود، مجموعه ای از فیلم هایی که اکثر آنها را فیلم های اکشن و هیجانی تشکیل می دهند و لابلای آنها فیلم های هندی نیز دیده می شود، به روی آنتن خواهد برد.
البته فیلم های این شبکه هنوز کامل نشده اند و در جدول پخش جای چند روز هنوز خالی است که احتمال دارد این روزها به پخش فیلم هایی از سینمای ایران اختصاص داشته باشد که هنوز تصمیم قطعی برای پخش آنها گرفته نشده است. فیلم های این شبکه تلویزیونی هر روز ساعت 20:15 پخش می شوند و اسامی آنها بدین شرح است:
* روز 24 اسفند به دلیل پخش مسابقات جام باشگاه های آسیا، شبکه سه فیلم سینمایی پخش نمی کند. عمو بوت نات (25 اسفندماه)، افسانه کین (26 اسفندماه)، الو (27 اسفندماه)،فیلم سینمایی 28 اسفندماه هنوز مشخص نشده است، پسرکاراته باز (29 اسفندماه)، گردشگر(1 فرودین)، نبرد تایتانها (2 فرودین)، پدر (3فرودین)، افسانه جادوگر (4 فرودین)، موعد مقرر (5 فرودین)، فیلم سینمایی روز 6 فروردین هنوز مشخص نشده است، شهر (7 فرودین)، مکانیک (8 فرودین)، فیلم سینمایی روز 9 فروردین هنوز مشخص نشده است،
اون یکی ها (10 فرودین)، اسم من خان (11 فرودین)، شبح نویسنده (12 فرودین)، فیلم سینمایی روز 13 فروردین نیز هنوز مشخص نشده است.

**شبکه چهار:

شبکه چهار به رغم داشتن مخاطبان خاص، همواره آثاری را انتخاب و پخش می کند که مخاطبان ویژه خود را دارند و همواره نیز از این انتخاب تلویزیون لذت می برند.
شبکه چهار سیما امسال در میان آثاری که روی آنتن می برد، جمعی از آثار شاخص سینمای ایران را نیز گنجانده است. پخش آثار موفق سینمای ایران از شبکه چهار سیما برگ برنده این شبکه در میان سایر شبکه ها که حجم عظیمی از تولیدات خارجی و یا تله فیلم های ضعیف سهم آنهاست، برگ برنده ای به شمار می آید.
فیلم های شبکه چهار سیما هر روز ساعت 18 پخش می شوند و اسامی آنها به شرح زیر است:

*پارک ژوراسیک 1 (24 اسفندماه)، پارک ژوراسیک 2(25 اسفندماه)، پارک ژوراسیک 3 (26 اسفندماه)، در آغاز یک روز (27 اسفندماه)، سرگذشت ریدیک (28 اسفندماه)، خانه‌ای در غبار (29 اسفندماه)، نـوع چهارم (1 فرودین)، بی‌پولی (2 فرودین)، نوامبر دیوانه (3 فرودین)، اتاق فرمت (4 فرودین)، دیوید کاپرفیلد (5 فرودین)، آزمون (6 فرودین)، محاکمه (7 فرودین)، نشانی (8 فرودین)، تیغ‌های خونین (9 فرودین)، کنعان (10 فرودین)، تابستانی که گذشت (11 فرودین)، سلام ناشر محترم (12 فرودین)، قطارسیبری (13 فروردین).

**شبکه تهران:

شبکه تهران که یک شبکه استانی محسوب می شود نیز امسال مانند سال های گذشته با پخش هر روزی فیلم های سینمایی به استقبال بهار می رود. هرچند سهم شبکه تهران از میان انبوه آثاری که روانه آنتن می شوند، آثار کم کیفیت تر است، این شبکه تلاش می کند تا با همراهی بهمن هاشمی و استفاده از شیوه های نوین نظیر طرح سوال پیرامون ماجرای فیلم ها، به فیلم های خود رونق بدهد و بتواند مخاطبان پایتخت نشین را پای این شبکه نگه دارد.
فیلم های نوروزی شبکه تهران به شرح زیر است:

*طعمه(24 اسفندماه)، حد نهایی (25 اسفندماه)، بازی 1 (25 اسفندماه)، بازی2 (26 اسفندماه)، گرفتار در آتش (27 اسفندماه)، شبح 1(28 اسفندماه)، شبح 2 (29 اسفندماه)، نیش زنبور(1 فرودین)، فرمانده (2 فرودین)،از دور دست طلوع (3 فرودین)، توقف ناپذیر(4 فرودین)، پنج نقابدار به دنبال تلافی (5 فرودین)،
شکست ناپذیر (6 فرودین)، کتانی سفید (7 فرودین)، آتش و یخ (8 فرودین)، مسابقه موش‌ها (9 فرودین)، پلیس های اخراجی (10 فرودین)، قاصد تندرو (11فرودین)، فیلم سینمایی 12 فروردین هنوز مشخص نشده است. آتش بازی (13 فرودین).

**سیمای استانها:

سیمای استان ها که با دیجیتالی شدن تلویزیون و استفاده از ست آپ باکس های دیجیتالی قابل دسترس برای همه ایرانیان شد، در ایام نوروز هر روز ساعت 13:30 یک فیلم سینمایی پخش می کند.
فیلم های این شبکه را بیشتر تله فیلم هایی تشکیل می دهند که تولید مراکز استان ها هستند و علاوه بر روایت داستان فیلم، به طور غیر مستقیم نیز به ویژگی های مختلف استانی که فیلم در آن تولید شده می پردازند.
اسامی فیلم های سیمای استان ها به شرح زیر است:
*آرام تا ارام (29 اسفندماه)، خاطره گمشـده (1 فرودین)، ستاره هـای روی زمـیـن 1 (2فرودین)،زستاره های روی زمـیـن2 (3 فرودین)، ملاقات غیر ممکن (4 فرودین)، شیدایی (5 فرودین)، در میان زنان 1(6 فرودین)، در میـان زنـان2 (7 فرودین)، در میان زنان3 (8 فرودین)، در میـان زنان 4 (9 فرودین)، بغض باوه یال (شاعر قله های مه آلود) (10 فرودین)، مرگ مغزی (11 فرودین)، بهـمنا (12فرودین)، یک تیر و دو نشان (13 فرودین)، کونگ فـو میمون دیوانه (19فرودین)، معمای ارتا (26 فرودین).
 

شنبه 21 اسفند 1389برچسب:, :: 1:23 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

گل ها همه با اذن تو برخاسته اند
از بهر ظهور تو خود آراسته اند
مردم همه در لحظه ي تحويل، بي شک
اوّل فرج تو از خدا خواسته اند

خودت گفتی وعده در بهار است
بهار آمد دلم در انتظار است
بهار هر کسی عید است و نوروز
بهار عاشقان دیدار یار است
اللهم عجل لولیک الفرج

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز
خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز
آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟
کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز
اللهم عجّل لولیک الفرج


عید است ولی بدون او غم داریم
عاشق شده ایم و عشق را کم داریم
ای کاش که این عید ظهورش برسد
این گونه هزار عید با هم داریم
اللهم عجل لولیک الفرج
سال نو مبارک

صدمبارک به تو آن عیدکه فردا باشد
نـوروز نـوید وصـل دلـها بـاشـد
امـیـد که با فضل خداوند جـلـیّ
سـال فـرج مـهـدی زهـرا باشـد
سال نو بر شما مبارک باد

بر چهره گل نسيم نوروز خوش است
در صحن چمن روي دل‌افروز خوش است
از دي مهراس، چون بهار آمدني است
و ايام ظهور آن ستم سوز خوش است!
عید تان مبارک باد

بی تو اینجا همه در حبس ابد، تبعیدند
سالها، هجری و شمسی همه بی خورشیدند
سیرتقویم جلالی به جمال توخوش است
فصلها راهمه با فاصله ات سنجیدند
توبیایی همه ساعتها، ثانیه ها
از همین روز همین لحظه همین دم عیدند
اللهم عجل لولیک الفرج

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد
ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد
عید تان مبارک باد

روزها نو ن

شده کهنه تر از دیروز است
گرکند یوسف زهرا نظری نوروز است
لحظه ها در تپش تاب وتب آمدنش
آسمان چشم به راه قدمش هر روز است
اللهم عجل لولیک الفرج

سرخوش آن عیدی که آن بانی نور
ازکنار کعبه بنماید ظهور
قلبها را مهر هم عهدی زند
از حرم بانک انا المهدی زند

زماني كه اكران «اخراجي‌ها۲» تمام شد و زلزله‌ «اخراجي‌ها۳» پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه اين كار ساخته شود اما «اخراجي‌ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوي دوربين رفت و با حضور ۳۰ نفر بازيگر اصلي و بيش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضاي پرشوري ايجاد كرد. حتي در برخي مواقع نيروهاي انتظامي نگران بودند اين تعداد آدم كه براي فيلم تظاهرات مي‌كنند ممكن است در حين خلق فضا، حركت‌هاي‌شان به مسائل سياسي كشيده شود اما بايد بگويم هر جا بنرهاي فيلم بالا مي‌رفت مردم همراه هنرورهاي فيلم مي‌شدند وبه نفع فيلم شعار مي‌دادند ، در جو فيلم بازي مي‌كردند و اين نشان از همدلي مردم بود.

 كارگردان فيلم «اخراجي‌ها۳» گفت: زماني كه زلزله‌ اين فيلم پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه «اخراجي‌ها۳» ساخته شود و استقبال از «اخراجي‌ها۱» محاسبات آمريكا را به هم ريخت و استقبال هفت ميليوني از «اخراجي‌ها‌۲» نوعي سونامي بود.

به گزارش جهان به نقل از توانا ، مراسم اكران خصوصي فيلم سينمايي «اخراجي‌ها۳» به كارگرداني مسعود ده‌نمكي شامگاه پنج‌شنبه (۱۹اسفند ماه) در تالار بزرگ وزارت كشور با حضور بازيگران و عوامل فيلم برگزار شد.
بنا براين گزارش اين مراسم در حالي آغاز شد كه ازدحام جمعيت در پشت درهاي سالن به اوج خود رسيده بود و بسياري از افراد در تلاش براي ورود به سالن نمايش بودند و طبق گفته‌ها بيش از ۱۰ هزار نفر درخواست حضور در اين مراسم را داشته و بنا بود اين مراسم در استاديوم ورزشي شيرودي برگزار شود اما به دليل سردي هوا تصميم گرفته شد اكران خصوصي فيلم در دو سانس در تالار بزرگ كشور انجام شود.
در ابتداي اين مراسم سيدجواد هاشمي ضمن خوشامدي‌گويي به حاضران اظهار داشت: افتخار مي‌كنيم كه در تالار بزرگ كشور ميزبان حضور طرفداران اخراجي‌ها از اقصي نقاط ايران هستيم، اميدوارم از اين فيلم نيز مانند «اخراجي‌هاي ۱ و ۲» لذت ببريد و با توجه به اين كه بيش از ۱۰ هزار نفر خواستار حضور در اين مراسم بودند حقيقتاً از كساني كه در پشت درهاي تالار هستند و هنوز موفق به حضور در سالن نشده‌اند عذرخواهي مي‌كنم.
به گزارش فارس، در ادامه برنامه ده‌نمكي با دعوت هاشمي به روي سن آمد و گفت: بنده يك عذرخواهي به تمام كساني كه در پشت درهاي تالار منتظر مانده‌اند بدهكارم چرا كه مي‌دانم بسياري از اين عزيزان از نقاط دور و شهرستان‌ها آمده‌اند.

*استقبال از «اخراجي‌هاي ۱» محاسبات آمريكا را به هم ريخت

وي افزود: امروز چهار سال از ساخت «اخراجي‌هاي ۱» مي‌گذرد ، زماني كه اين فيلم كليد خورد هيچ كس تصور نمي‌كرد ساخت آن منجر به چنين اتفاقي در سطح كشور شود، يك روزنامه آمريكايي در وصف شما تماشاگران جمله جالبي نوشته بود مبني بر اين كه «اخراجي‌ها ۱» محاسبات آمريكا را در خصوص جوانان ايران به هم ريخت و تأكيد كرده بود كه ما فكر مي‌كرديم اگر روزي ايران تهديد شود تنها جواناني كه در جبهه حضور داشتند به صحنه مي‌آيند اما استقبالي كه از اين فيلم شد نشان داد كه ما اشتباه كرديم و جوانان ايراني را نشناختيم.


*استقبال ۷ ميليوني از «اخراجي‌ها‌۲» نوعي سونامي بود

ده‌نمكي با مرور سرنوشت «اخراجي‌هاي‌۱ و۲ » در اكران خاطر نشان كرد: قاچاق فليم «اخراجي‌ها۱» باعث شد افسانه‌اي اتفاق نيافتد و زماني كه بحث «اخراجي‌ها۲» به ميان آمد، اين فيلم را حتي در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر نپذيرفتند، چرا كه ديدند «اخراجي‌ها۱» با وجود اين كه جايزه‌اي دريافت نكرد، با استقبال عمومي مواجه شد. بنابراين در خصوص «اخراجي‌ها۲» گفتند پيش‌دستي كنيم تا اين فيلم حتي در بخش مسابقه جشنواره نباشد تا آراي مردمي نيز نداشته باشد.
اين كارگردان اظهار داشت: در برخي تحليل‌ها نيز مطرح شد كه اين فيلم فاقد كيفيت سينمايي است و به درد سينما نمي‌خورد اما استقبال ‌بيش از ۷ ميليون نفر درمدت يك ماه در سينماها به قولي سونامي ايجاد كرد.

*كمتر كسي باور مي‌كرد كه «اخراجي‌ها۳ »ساخته شود

مسعود ده‌نمكي تصريح كرد: زماني كه اكران «اخراجي‌ها۲» تمام شد و زلزله‌ «اخراجي‌ها۳» پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه اين كار ساخته شود اما «اخراجي‌ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوي دوربين رفت و با حضور ۳۰ نفر بازيگر اصلي و بيش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضاي پرشوري ايجاد كرد. حتي در برخي مواقع نيروهاي انتظامي نگران بودند اين تعداد آدم كه براي فيلم تظاهرات مي‌كنند ممكن است در حين خلق فضا، حركت‌هاي‌شان به مسائل سياسي كشيده شود اما بايد بگويم هر جا بنرهاي فيلم بالا مي‌رفت مردم همراه هنرورهاي فيلم مي‌شدند وبه نفع فيلم شعار مي‌دادند ، در جو فيلم بازي مي‌كردند و اين نشان از همدلي مردم بود.

با پايان سخنان ده‌نمكي بازيگران و عوامل پشت صحنه فيلم «اخراجي‌ها۳» به روي سن آمدند و با تشويق پرشور حضار مواجه شدند.
بازيگران؛ اكبرعبدي، حسام نواب‌صفوي، سيدجواد هاشمي، ليلا اوتادي، ابوالفضل همراه ،يوسف صيادي، علي دهكردي، محمود مقامي، سيروس كهوري‌نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادي‌زاده، مريم كاوياني، رز رضوي، مريم سلطاني و حليمه سعيدي و عوامل پشت صحنه؛ نورالدين گودرزي؛ دستيار اول كارگردان، فروزان جلالي؛ مدير برنامه‌ريزي، فرشاد گل‌سفيدي؛ مدير فيلمبرداري، ايمان اميدواري؛ طراح چهرپرداز، حسن روح‌پروري؛ طراح صحنه و لباس، بابك اخوان؛ صدابردار، سيدعليرضا علويان؛ صداگذار، فتانه محسني؛ منشي صحنه، بابك برزويه؛‌عكاس و الهه گودرزي؛ روابط عمومي چهره‌هاي حاضر در سن بودند.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
پیوندهای روزانه